Wednesday 5 December 2012

Futbol diye yazılır, aşk diye okunur.


Tabiri yerindeyse tam bir ‘erkek fatma’ olduğum doğrudur. Kız demeye bin şahit ister.Bizim kültürümüzde ise futbol sadece erkeklerin hoşlandığı veya anladığı bir spor olarak görülür. Bir kız sanki takım tutamazmış gibi futboldan anlayamazmış gibi önyargılarla dolu bir toplum.

Hatta bazı erkekler ‘pes’ oynayan kız, ofsayt bilen kız can’dır, evlenin onunla tarzı yorumlarda bile bulunmuştur. Sonrasında ise maçta söven sayan bir kız gördüklerinde ise sanki uzaylı görmüş gibi önce bir affallarlar daha sonra ‘kardeşimsin!’ tarzı yorumlara başlarlar. Garipsiyorum, hayır neden biz ahmakmıyız, anlayamazmıyız? Dellendim.
Ya da ‘Futbol’dan hoşlanan kız yoktur, futbol’dan hoşlanan erkeği etkilemeye çalışan kız vardır.’ Gibi bir deyim okumuştum geçenlerde. Palavra, tamamen erkeklerin kabullenemediği bir şey. Neden kabullenemiyorlar? Çünkü onlar futboldan anlamak zorundalar ve çoğu kız da futboldan anlamadığı için kendilerini ‘tek üstün’ gördükleri şeyin aynı zamanda bir kızında anlayabileceğini hatta kendinden daha iyi bir taraftar olabileceğini KABULLENEMİYORLAR!

Bu böyle kardeşim!
Erkeklerin durumunu geçtim, peki sadece önemli maçlarda en fanatik taraftar gibi görünen bayan arkadaşlarımız var onlara ne demeli? Hayır, neden yani ilgi çekmek için böyle saçma sapan yöntemlere başvuruyorsunuz ki? Gidin bir perende atın yolun ortasında ya da amuda kalkıp yürüyün, herkes herşeyden anlamak zorunda değil neden böyle oluyor anlamış değilim. (Böylelerin de ağızlarının ortasına ıslak odunla vurmak gerek ama neyse.. )

Kendimi bildim bileli futbol hayatımda büyük bir parça olmuştur, sevgili babacığımız sağolsun bizi gayet doğru yolda doğru takımla büyüttü.

Pişman değilim, futbol’u seviyorum ve doğrudur ki maçları izlerken biraz kendimi kaybediyorum, bu böyle. Artık çoğu erkeğinde bunlara alışması gerek bence.

Futbol’dan hoşlanan kız uzaylı değildir canlarım! Bilin istedim!
İlgi çekmekten hoşlanan bayanlar, allah aşkına sizde gidip kendinize başka bir uğraş bulun benim tepemin tasını attırtmayın!

Diyceklerim bu kadar! 

No comments:

Post a Comment