Monday 4 February 2013

Yalnızlık

Yalnızlık çoğu insana göre çok kötü bir şeymiş gibi algılanıyor.. Yalnız insan, üzgün insandır diye düşünüyorlar, yalnızlık allaha mahsustur deniliyor bir de üstüne.. bunu söyleyenler yalnızlığın esas güzellikleriyle karşılaşmamıştırlar, bir nevi cahil insanlar, görmemiş ve bir o kadarda korkak varlıklar bunlar.

"Yalnızlık" kime göre ne demek? Benim için yalnız demek bir insanın etrafında hiç kimse olmaması demek, başkasına göre sevgilisi olmaması..

'Kimine göre hasta insanın kaçışıdır, kimine göre de hasta insanlardan kaçış..'
Benim için ise yalnızlık paylaşılamayacak kadar özeldir.
Benim yalnızlığım ise kimsenin olmayacağı sadece müziklerin eşlik edeceği özelim demektir.. yaşadığım evde yalnız olmam demek..Gezerken yalnız olmak, alışveriş yaparken, film izlerken, kitap okurken, boş boş yürürken.. Düşünürken..

En sevdiğim zamanlarım, yalnızlığım..

İnsan yalnız olmadığında düşünemez çünkü kendini tanıyamaz, esas isteklerini bilemez, kendi kendini dinleyemez.. Bazen öyle insanlar görüyorum ki yalnız hiçbirşey yapamıyorlar.. Onları gördükçe de ben bunalıyorum.. Belki benim düşüncem yanlış, belkide ben kaçan hasta bir insanım ve yalnızlığımla hasta insanlardan kaçtığımı sanıyorum..bilemem..

İnsanın kendini dinlemesi lazım arada bir, her gün olmasada.. Tanıması lazım bedenini, iç sesini, bilmesi lazım isteklerini, derine inmesi lazım, kendinin, kişiliğinin derinliklerine inmesi lazım..

Aynı bir müzik enstrümanı gibi düşünmeli insan kendini.. Güzel duyulması için önce kendini keşfetmesi lazım.. Notaları bilmesi lazım, enstrümanı nasıl kullanacağını öğrenmeli.. Daha sonra diğer enstrümanlarla buluşmalı.. Önce kendisini çalmalı, kendisinden güzel melodiler çıkarmalı ki diğer enstrümanlara katılsın..

Kalabalık içinde de yalnızım bazen.. Benden notalar çıkıyor ve etraf beni dinliyormuş gibi hissediyorum, onlar büyülenmesede, duymasalarda, dinlemeselerde o notaları benim duymam, benim dinlemem herşeye bedel oluyor..

Ve her yalnızlığımın sonunda daha keşfedilmemiş tekniklerini öğreniyorum enstrümanımın ve daha başka notalar çıkmaya başlıyor..

Yeni besteler çıkıyor ardından ve oluyor işte.. Ama daha zaman gerekiyor.. Diğer enstrümanlara katılmak için.. Az biraz zaman ve sabır gerekiyor tam artık "Ben Hazırım!" Demek için..

Denemeler sürüyor, çalışmalar devam ediyor, herşey hazır olmak için..

Herşey devam edebilmek için..

Herşey diğer enstrümanlara katılabilmek için..

No comments:

Post a Comment