Sunday 24 February 2013

Anason'un Dili

Beni hepiniz tanıyorsunuz, benim özüm anason'dan gelir, genel olarak beni su ve buzla karıştırarak içerler. Bazı sofralarda ise Aslan Sütü lakabını uygun görürler bana. Yanımada her zaman bir arkadaş uydururlar Meze diyorlar halk arasında, geniş bir menüsü var bu benim yanımda olan mezelerin.. Ama ben ençok yanıma kavun ve beyaz peynir yakıştırırım.. Geniş bir meze menüsü olmasada olur ama ben asla beyaz peynirsiz veya kavunsuz bir bünyeye karışmam.. Ha ikisi aynı anda olmasada olur ama her halukarda mutlaka bir tanesi olsun olur..

Çok geniş çaplı bir kitlem var benim.. Herkes heryerde içer beni, ama her bünyede aynı tepkileri gösteririm, öyle diğer içkilere benzemem ben.. 

İnsanların beni neden bu kadar sevdiğinide çözebilmiş değilim.. İnsan keyifli olsada beni içince efkarlanıyor.. Elimde değil işim bu, birinin kanına karışıpta efkara sokmadığım olmamıştır bu hayatta.. Zaten eminim işimde bu kadar iyi olmasaydım beni bu kadar tüketen insan evlatları da olmazdı..

Bünyeye girerkenden kendimce yapmam gereken görevler var ve bu görevler evreler halinde aşşağıdaki gibidir..

1) Çakır Keyiflik :Hafif bir baş dönmesi yaratıp, insanı bir an olsun uyuşturmak ve mutlu olduğuna inandırmak.

2) Bunalım Başlangıcı : Baş dönmesinin ardından kişiyi derin düşüncelere daldırmak ve bunu yaparken biraz beyaz peynir ve diğer meze arkadaşlarımdan ek yardım almak.

3) Salaklık : Beni bünyesine alan kişiyi daha fazla içmesi gerektiğine inandırmak.

4) Orta Derece Bunalıma Geçiş: Kişiyi Hareketli şarkılar yerine efkarlı şarkıları seçmesi gerektiğine inandırmak.

5) Mazoşistlik : Bünyede beynin en saklı olan senaryoların yerini bulup ortaya çıkartmak ve hiç gerek yokken kabuk bağlayan yaraları, unutulan anıları, mazileri tekrar yüz üstüne çıkartıp kişinin bundan haz almasını sağlamak.

6) Doyumsuzluk :Bu senaryolardan mütevellit kişiyi biraz daha anason takviyesi yapmak zorunda olduğuna inandırmak.

7) Suçluluk : Kişinin kendini gömülü bazı anılardan dolayı suçlaması ve hiç alakası olmayan bir konu üzerinden bunalıma girmesini sağlamak. 

8) İnkar : Kişinin aslında o anda keyifli olduğunu ve kafasındaki sorulardan senaryolardan kaçması gerektiğini, eğer o an bir keyifli şarkı çalıyorsa ona eşlik etmesi gerektiğini ayrı yeten hayatında olan biteni kendine sorun etmemesini "Ammman banane bee!! Koy g***ne rahvan gitsin!" dedirtmek.

9) Kabulleniş : Kişinin kendinin aptal olduğunu ve o an kafasında geçen herhangi bir konunun aslında onun hatası olduğunu ve artık geçmişe geri dönemeyeceğini, olayları olduğu gibi kabul etmesi gerektiğini sağlamak. 

10) Pişmanlık : Kişinin ertesi günü "O son bardağı içmeyecektik a dost!" ve bütün günü "Keşke dün o kadar içmeseydim" dedirterek geçiren son ama en etkili evre..

Benim bu dilimi ancak beni bünyesine alanlar bilir ve asla ama asla bir ortamda sadece bi kadeh içip bırakılacak ve içipte efkarlanılmayacak bir içki değilim..

Övünmek gibi olmasın ama Bir daha asla içmem dedirtmeyen,işini layığıyla yerine getiren ve herkesi tekrar tekrar beni bünyesine almasına teşvik ettiğim tek ve yegane içkiyim..

Benim söyleyeceklerim bu kadar sevgili tüketicilerim, bir sonraki Anason Masa'sında sizi yine bekliyor olacağım..

Ve dostlarım son olarak gerçekten O son Kadehi içmeyecektiniz!

Hadi Kalın Sağlıcakla! 

No comments:

Post a Comment