Friday 5 April 2013

Kış Görünümlü Bahar



Bakıyorum bakıyorum.. yine sosyal medya’da geziniyorum. Herkes tatil’de, Easter tatili.. Herkes Kıbrıs’ta ya da başka sıcak yerlerde.. Havanın 26 derece’nin altında olmadığı, güneş’in gülümsediği, rüzgar’ın tatlı tatlı insanın tenini okşadığı yerlerde. Bende tatildeyim yanlış anlaşılmasın, 5 günlüğüne Fransa sahillerini dolaştım, özgürce gezdim, tozdum, yedim, içtim oh sefam olsun. Sonra kalktım geri geldim Reading ismi altındaki köyüme.. Kimsecikler yok. Terkedilmiş bir şehir olmuş. Herkes evine gitmiş tatile ben seçtim tabi burda kalmayı..Çalışacak derslerim, yazacak essaylerim var ne de olsa.. Gitmek mantıksız olurdu dedim.

Günler geçti mutfak ve odam arası olmuş Dereboyu, habire tur  atıyorum. Odam evim olmuş, Mutfak’ta Lavazza. Kendi başımıza oturuyoruz mutfakta, çaylar demliyoruz, kahveler içiyoruz, abur cubur yeyip film izliyoruz. Uyuzluktanda ölüyoruz!

 Peki neden evden dışarı çıkmıyorsunuz diye sorarsanız.. Burda olmadıkça bilemezsiniz, hani siz güneşin tadını çıkarıyor gömleklerle geziyorsunuz ya.. Biz burda donuyoruz! Gelmişiz Nisan ayı’na, bildiğimiz Nisan, ama bilmediğimiz ve hiç daha önce karşılaşmadığımız bir Bahar yaşıyoruz.

Öyle bir bahar ki camdan dışarı baktığımızda güneş yerine kar görüyoruz! Hala kaban ve çizme giyiyoruz.. 6 Aydır kış mevsiminin dibine vurduk yani! Bir ada insanı olarak ben güneş enerjisiyle hayat buluyorum kardeşim, 6 aydır güneşli hava günleri iki elin sayısını geçmezken kimse çıkıp bana neden dışarı çıkmıyorsun, gez, dolaş, git bir yerde kahveni iç demesin! Yürürken Rüzgar’ın yüzüme tokat atmasındanmı bahsetsem, yoksa kulağımın elime düşmesindenmi!

Dolabımdaki t-shirtler, çekmecemdeki güneş gözlükleri ve spor ayakkabılarım ağlıyor adeta.. Bizim çıkma zamanımız gelmedimi, geçir bizi üstüne diye bağırıyorlar, ah be canlarım.. Benimde sizi üstüme geçirmeyi ne kadar istediğimi tahmin bile edemezsiniz.. Obür taraftanda kazaklarım sinsi sinsi gülüyor bana, yine bize kaldın keh keh keh diye.

Tabi ben seçtim burada okumayı, bu ülkenin havasını biliyordum ama böylesinide tahmin etmiyordum! 3 Senedir burdayım ilk defa böyle bir hava ile karşılaştım, dışarı çıkıp güneş dansı varsa onu yapasım var.. İnsaf be doğa ana insaf yani.. Bu da can! İnsan güneş istiyor enerjisiz kaldık, bunalıma girdik insaf!

Arkadaşlar allah aşkına.. Bizide düşünerek.. Daha fazla deodorant sıkalım, daha fazla egzoz, daha fazla fabrika gazı YÜKLENİN!! 

No comments:

Post a Comment